Filmowe horyzonty

Ambitne, niekomercyjne kino, spotkania z gośćmi, multimedialne prelekcje, możliwość skonfrontowania wrażeń i opinii w dyskusji z młodzieżą z różnych szkół – to wszystko czeka na naszych uczniów w klimatycznym kinie Muza na pokazach w ramach projektu Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej.

W kolejnych edycjach uczniowie oglądali adresowane do nich cykle filmów: „Młodzi w obiektywie”, „Kino współczesne”, „Wielokulturowość w filmie”.

O potrzebie edukacji filmowej młodego pokolenia pisał Jerzy Stuhr – Ambasador programu: „To jest ich forum informacji o świecie, o kondycji człowieka, wyborach moralnych. Muszą przyjść na to spotkanie z filmem przygotowani (…) Muszą się nauczyć z ekranem dyskutować, a nie tylko przed nim wypoczywać”. Takie są właśnie nowohoryzontowe spotkania w Muzie – bez popcornu i popkulturowej papki, wymagające od młodych widzów uwagi i otwartego umysłu, poruszające i inspirujące.

Od wielu lat uczniowie naszej szkoły uczestniczą w Międzynarodowym Festiwalu Filmu Młodego Widza Ale Kino!

To niepowtarzalna okazja obejrzenia najnowszych produkcji z całego świata, prezentujących bogactwo i różnorodność filmów dla dzieci i młodzieży.

Nasi uczniowie mogą również zmierzyć się z rolą krytyka filmowego, biorąc udział w konkursie na festiwalowego jurora. Aleksandra Rykowska, uczennica SSP 29, brała udział w pracach Jury Dziecięcego podczas 30. MFMW Ale Kino! w 2012 r.

Kolejna podróż przez wszystkie szerokości geograficzne i gatunki filmowe czeka nas już w grudniu!

KOŁO FILMOWE to praktyczne zajęcia umożliwiające uczniom tworzenie własnych filmów.

Na zajęciach realizowane są gimnazjalne projekty edukacyjne o charakterze filmowym, powstają też filmy dokumentujące życie szkoły.  Uczniowie poznają podstawy pracy z kamerą, tworzą własne scenariusze, uczą się obróbki materiałów audiowizualnych i zasad montażu.

Dojrzały odbiór dzieła filmowego wymaga osobnej edukacji, stąd pomysł, aby w ramach koła przygotować również warsztaty filmoznawcze „Lubię kino!” i „Co widać w kadrze?”  dla uczniów nieuczestniczących regularnie w zajęciach. Wprowadzały one w podstawy języka filmu, uczyły analizy i krytycznego spojrzenia na docierające do nas z różnych źródeł przekazy audiowizualne.

Komentowanie jest wyłączone